BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »


My Photo
Pery Comot
Alor Setar, Kedah, Malaysia
Hello..!! 1 Name, 1000 Stories.. dats me.. :p Have a simple life but sometimes quite complicated.. All I wants, I'll get it.. Also like to b independent, love a good life. I live extravagantly and like everything around me to b beautifully crafted. I'm optimistic, have an excellent sense of humor and enjoy having my friends around me.
View my complete profile

Time Setting :


Love Notes to My Hubby..!!

DD, jgn tinggal BB lme2 auw?? BB akan rindu DD.. =( Mlm ni nmpknye, Totty jela teman BB tdo.. Garfield la tmpt BB plok.. Hmm..

Birth Month Say About Me =)

* Loyal and generous
* Patriotic
* Active in games and interactions
* Impatient and hasty
* Ambitious
* Influential in organisations
* Fun to be with
* Loves to socialise
* Loves praises
* Loves attention
* Loves to be loved
* Honest and trustworthy
* Not pretending
* Short tempered
* Changing personality
* Not egoistic
* Takes high pride in oneself
* Hates restrictions
* Loves to joke
* Good sense of humor
* Logical


Sunday, December 26, 2010

**KEBAHAGIAAN & PENDERITAAN..

Jom kita sambung lagi cerita ini.. Mungkin ada yang menganggap semua ini cerita rekaan.. Tapi hakikatnya semua adalah kenyataan yang aku sendiri pernah lalui.. Selepas si A menghilangkan diri, aku kembali tenang buat seketika.. Hanya untuk seketika.. Aku meneruskan persekolahanku seperti biasa.. 


Sehingga aku tamat sekolah, aku diberi peluang untuk meneruskan pengajianku dalam bidang yang sememangnya aku minati.. Diploma Pengurusan Pelancongan sesuai dengan watak aku yang suka melancong..hehe.. Semester 1 berlalu dengan pantas.. Semua berjalan lancar.. Di akhir2 pengajian aku berkenalan pula dengan seorang jejaka yang aku rasakan terlalu baik buat diriku.. Cukuplah u all semua kenal dia dengan nama B.. 


B sangat tegas tetapi romantik.. Dia kacak, baik, mudah dibawa berbincang, tidak pernah menghalang apa yang ingin aku lakukan dan semuanya sempurna di mata aku.. Selepas cuti semester, aku dan B bertemu lagi untuk meneruskan pengajian. Tapi malangya, semester ini adalah semester terakhir B.. Sedangkan aku baru di semester 2.. Semester 2 membuatkan aku ingin terus mara ke hadapan.. Dengan mendukung cita-cita sendiri, aku terus ingin perjuangkannya.. Tapi apakan daya.. Cita-cita mungkin tinggal harapan.. 


Aku sering sakit.. Apa pon aku tetap tabahkan hati menerima semua dugaan dan hidup bahagia seketika bersamanya.. Mana tidaknya, famili kami masing2 merestui perhubungan kami.. Dia banyak mengubah hidup aku.. Tiap hari aku terasa indah bersamanya.. Terlalu banyak kenangan kami bersama sehinggakan saat aku sakit dan terbaring di hospital, dia sanggup datang dari jauh untuk melawat aku.. Keluarga kami pernah juga berbincang perkara yang serius.. Kata mereka, nak ikat kami dengan tali pertunangan.. Lawak la.. Memang itu salah satu dari impian kami.. 


Tapi.. Selepas aku membuat pembedahan yang pertama (Laparascopic Apendicitis), aku mula mengetahui sesuatu dari doktor.. Dan hanya famili sahaja yang tahu tentang penyakit yang aku hidapi selepas itu.. Aku berniat untuk merahsiakannya dari B kerana tidak mahu melihat dia kecewa.. Kemudian, mak aku cakap aku kena berterus terang dengan B sementara masih awal.. Tapi aku merayu-rayu minta dirahsiakan.. 


Aduh..!! Penat la dengan hidup.. Lepas satu, satu lagi benda lain yang terpaksa aku tempuhi.. 2 b continue.. 

0 comments: